مسلسل سبک روسی AH-94 "آباکان" کالیبر 5.45
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مسلسل سبک روسی AH-94 "آباکان" کالیبر 5.45
نوشته شده در جمعه 5 تير 1394
بازدید : 1021
نویسنده : علی

 تفاوت و برتری اصلی این سلاح نسبت به اسلحه AK47 کلاشنیکف حجم آتش زیاد و دقت شلیک به سوی هدف های مورد نظر بود ، بدست آوردن چنین دقتی بستگی به آتش زیاد شلیک مسلسل و شلیک تنظیم ناظم آتش دو گلوله ای به سوی هدف بود مهندس نیکونف این اسلحه را طوری طراحی کرده بود که هنوز گلوله اولی از دهانه لوله اسلحه آباکان خارج نگردیده بود که گلوله دوم در جان لوله قرا گرفته و شلیک میگردید.

شلیک آتش گلوله اسلحه آباکان بقدری زیاد و باور نکردنی است که در رده اسلحه های تولید شده مقامی برتر را بخود اختصاص داده بود و اندازه تعداد شلیک گلوله با این اسلحه بصورت دو گلوله(جفتی) 1800 گلوله در دقیقه می باشد و این سرعت زیاد شلیک گلوله باعث میگردید که دامنه و مسیر سیر پرواز دو گلوله شلیک شده از این اسلحه تقریبا" یکی گردند و اولین و دومین گلوله شلیک شده حتما" در یک مسیر پرواز و در یک نقطه به هدف اصابت میکنند.

در سال 1987 میلادی توسط کارخانه سازنده تغییراتی جزئی در روی این اسلحه جهت مدرنیزه کردن و برای تولید انبوه در کارخانه اسلحه سازی شهر ايژ روسیه صورت گرفت.
پس از گذشت یک سال در سال 1988 میلادی بدستور مقامات ارشد نظامی تولید انبوه این اسلحه متوقف گردیده و فقط به تعداد کمی قبضه از این اسلحه در کارخانه اسلحه سازی شهر ايژ روسیه ساخته و در اختیار بعضی یگانهای ارتش سرخ قرار گرفته است.
یکی از علتهای که باعث شد که این اسلحه به صورت انبوه تولید نگردد مکانیزم ساخت و تولید پیچیده و نگه داری و رسیدگی همیشگی به این اسلحه می باشد که سفارش ساخت و تولید انبوه وی را با مشکل روبرو میکرد و باعث تعطیلی خط تولید اسلحه آباکان گردید.

هم اکنون در یگانهای مخصوص نیروهای ارتش فدرال و نیروهای وزارت کشور روسیه از اسلحه سبک "آبکان " АН-94  استفاده می شود.

مشخصات مسلسل سبک روسی АН-94 "آباکان"  به شرح زیر می باشد:
کالیبر(م م ): 5,45x39 
طول اسلحه (م م): 943
طول لوله اسلحه (م م): 405
وزن اسلحه (کیلوگرم): 3,85
ظرفیت  خشاب اسلحه:  30 یا 60فشنگ
سرعت نواخت شلیک دو گلوله ( تعداد/دقیقه ) : 1800 
سرعت نواخت شلیک رگبار گلوله ( تعداد/دقیقه ) : 600 
برد مفید با دوربین اپتیکی ( متر ) : 700
حداکثر برد مفید ( متر ) : 1000
تعداد گام خان: چهار عدد راست گرد

 




مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: